Destination Limfjorden og Regional Madkultur har fået den ønskede bevilling fra Morsø Kommune til projektet ”Smag på Mors”.
Det fortæller Destination Limfjorden og Regional Madkultur i en pressemeddelelse.
En af hovedmålsætningerne med projektet er at imødekomme turisternes stigende interesse i sammensatte gastrooplevelser. Gastronomi er blevet en væsentlig motivationsfaktor for mange feriegæster, og Mors har meget at byde på i denne henseende. ”Vi ønsker at fortælle vores historie og præsentere vores unikke madkultur, så vi kan tiltrække endnu flere besøgende og dermed skabe øget omsætning for vores lokale virksomheder. Projektet sigter også mod at styrke skuldersæsonen og understøtte både eksisterende og nye stedbundne events og oplevelser,” udtaler destinationsdirektør Kristina Lehmann Schjøtt.
Ved at inddrage samarbejdspartnere og styrke det indbyrdes samarbejde mellem virksomhederne, står vi endnu stærkere og bliver ambassadører for hinanden. Oplevelserne vil tage udgangspunkt i lokale producenter og spisesteder på Mors, men de kan også kombineres med andre oplevelser og events, hvilket forlænger og udvider den samlede gæsteoplevelse. Eksempler på sådanne events inkluderer Skaldyrfestival, Østers og Muslingepremiere og Østersfinalen ligesom sanketure, østerssafari mm. bliver styrket.
Projektet forventes at have en positiv indvirkning på Mors, både ved at styrke øens brandeffekt og ved at tiltrække flere nationale og internationale turister. Der forventes en øget turismeomsætning samt en stigning i antallet af overnatninger på øen. Desuden forventer, at projektet vil fortsætte og blive solgt som salgsklare oplevelsesprodukter efter endt projektperiode. Projektet vil også fungere som startskuddet til en udvidet turistsæson, som Morsø Kommune arbejder strategisk med.
Pressefoto.