Af Dorit Glintborg
Doritglintborg1@gmail.com
Konceptet bag Mors Chancen er i al sin enkelhed så genial, at salget af de populære kuverter i år er nået højdepunktet.
4300 kuverter er der i år blevet trykt, og det er det højeste antal endnu.
Det er HF Mors Ungdomsafdeling, der står bag konceptet med nu 16 år på bagen, og Karen og Johannes Nygaard er tovholdere på succesen.
De 4300 kuverter er det højeste antal, konceptet kommer op på.
– Jo flere kuverter, jo flere gevinster skal vi have fundet. Hellere kvalitet end kvantitet, fastslår Karen og Johannes Nygaard i menneskemylderet hos Ford Nykøbing søndag eftermiddag.
De fortæller, at Mors Chancen-kuverterne hvert år er fra 1. november til 31. december, og at de over 4000 kuverter altid er solgt i løbet af de første uger.
Hver kuvert indeholder gevinster i form af gavekort fra én af de mange lokale forretninger og firmaer, der på den måde støtter op om tiltaget.
I én af kuverterne ligger en bilnøgle til en splinterny Ford, og hovedgevinsten er sponsoreret af Ford Nykøbing ved Kristian Odgaard.
Køen foran Ford søndag viser med al ønskelig tydelighed, hvor mange, der gerne vil vinde en ny bil.
Eller – som det gjorde sig gældende for Michael Jensens lille datter, Thea, der håbede på at vinde havetraktoren.
Om konceptet: 4300 kuverter, hver indeholdende en nøgle, sættes til salg. Prisen pr. kuvert er 100,-
Én af nøglerne passer til hovedgevinsten, en Ford, og der afprøves nøgler i de mange opsatte postkasser i lokalerne på Vesterbro på livet løs.