Læserbrev af Steen Nør Pilgaard, kandidat til kommunalvalget for Konservative:

På mit første vælgermøde sagde jeg, at en af de konservatives mål, indenfor de første 100 dage vil være, at få en borgerrådgiver.

Jeg blev efterfølgende skudt i skoen, at det var en billig omgang, da kommunen har pligt til at rådgive omkring, hvordan en borger kan klage over afgørelser.

Det er også korrekt, at de har pligten ingen tvivl om dette.

Men med alle de ting, der kommer frem nu, så er der noget der ikke dur.

En borger rådgiver kan være med til at skabe kontakten eller genskabe dialogen mellem borger og kommunen

Hvis vi gør, som vi plejer, får vi det vi plejer. Med det der kommer frem, så mener jeg, at vi skal gøre noget andet, end det vi plejer.

Vi skal have genskabt dialogen, ellers bliver det ved med at være surt for alle.

Jeg tror ikke på, at man bevist laver problemer for borgere, men der er noget som er gået galt og det skal løses.

Det kan en borger rådgiver hjælpe med.

Derfor er det så vigtigt.

Derfor skal vi have en.

Vi kan måske alle få brug for hjælp og så skal vi have den hjælp vi har behov for.

 

En af de punkter, de konservative har på deres 100 dagsplan, hvis vi kommer til, er at der skal være en borger rådgiver.

Vores handlinger i dag, skaber dagen i morgen.

Privatfoto.